Cestná doprava

DPMK uzavrel rokovania o optimalizácii liniek, skráti časové intervaly

Skrátenie intervalov v špičke na nosných električkových, autobusových a trolejbusových linkách, a tým aj vyššiu kultúru cestovania, pripravuje v mestskej hromadnej doprave (MHD) Dopravný podnik mesta Košice (DPMK).

Cieľom nových úprav, ktoré by mali platiť v závislosti od ich schválenia v auguste, respektíve na jeseň, je zaviesť nosné linky a zabezpečiť tak lepšiu pravidelnosť MHD. V príprave na optimalizáciu linkového vedenia DPMK už uzavrel v týchto dňoch rokovania s Magistrátom mesta Košice (MMK), ktoré je 100-% akcionárom, Košickým samosprávnym krajom (KSK) a nosnými mestskými časťami (MČ). Pokiaľ zmeny mesto schváli, po novom by interval električkových liniek v rannej špičke mal byť 10 minút, autobusové nosné linky by mali jazdiť každých 8 minút a trolejbusy v spoločnom intervale každé 4 minúty, informovala dnes hovorkyňa DPMK Monika Murová. V čase špičky sa tak zvýšia prepravné kapacity a cestovanie by malo byť kultúrnejšie. "Cieľom zmien je zabezpečiť pravidelnosť dopravy. V rannej špičke by počas školského roka mali napríklad zo sídliska Ťahanovce odchádzať autobusy každé dve minúty, v rovnakom intervale by mali odchádzať aj trolejbusy a autobusy zo sídliska Furča. Zo sídliska Nad jazerom by zase ráno mali odchádzať električky každé 3 – 4 minúty," spresnil generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
Rozhodujúce pri rokovaniach s MČ bolo, aby sa nenarušil model DPMK – takzvané nosné linky s lepšími, kratšími intervalmi v čase špičky. "Som rád, že sme mohli vyjsť v ústrety opodstatneným návrhom, ale zároveň sme tento model zachovali," dodal Tkáč. Výsledný návrh optimalizácie linkového vedenia po pripomienkovom konaní, ako uviedla Murová, korešponduje s dopravným prieskumom, ktorý realizovali v tomto roku a korešponduje aj s plánom dopravnej obslužnosti mesta.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button