Cestná doprava

Spoločnosti DAF a TNO predstavili projekt EcoTwin

Holandská ministerka pre infraštruktúru a životné prostredie Schultz van Haegenová a jej belgická kolegyňa Jacqueline Galantová si počas akcie „Automotive Week“ prezreli prezentáciu projektu EcoTwin spoločností DAF a TNO.

Počas tejto prezentácie na diaľnici N270 v blízkosti Helmondu išli dve nákladné súpravy – bezdrôtovo prepojené prostredníctvom Wi-Fi – v krátkej vzdialenosti za sebou a vodič druhej súpravy nemusel vozidlo vôbec riadiť. V Holandsku bol takýto projekt predstavený prvýkrát.
 
Koncept, keď dve alebo viac vozidiel idú za sebou s využitím automatických jazdných technológií, sa označuje ako „2-Truck platooning“. Zámerom experimentu EcoTwin bolo ukázať, že pre druhé vozidlo je technicky možné ísť veľmi blízko za prvým vozidlom vďaka využitiu informácií z radaru a kamery a vďaka bezdrôtovej komunikácii medzi vozidlami. V priebehu tohto procesu môže druhé vozidlo automaticky pridávať, akcelerovať, brzdiť aj riadiť.
 
Cieľom spoločného projektu so spoločnosťou TNO je zmenšenie vzdialenosti medzi nákladnými súpravami na minimum, čo umožní v dlhodobom horizonte úsporu paliva až 10 % a tiež zodpovedajúce zníženie emisií CO2.
 
Na cestách okolo roku 2020
„Predviedli sme, že automatická jazda dvoch vozidiel za sebou je technicky možná, ale to neznamená, že je všetko pripravené,“ uvádza Ron Borsboom, člen predstavenstva spoločnosti DAF Trucks NV zodpovedný za vývoj produktov. „Ešte nás čaká veľa práce vo vývoji a zdokonalení, ako bude táto technológia úplne spoľahlivá v každej jazdnej situácii. Je nutné tiež objasniť otázky legislatívy, spoľahlivosti a prijatia tejto technológie verejnosťou. So spoločnosťou TNO zdieľame víziu, že prepravné spoločnosti budú môcť bezpečne využívať prvé vozidlá vybavené touto technológiou na holandských diaľniciach a niektorých hlavných regionálnych komunikáciách okolo roku 2020.“
 
Ďalším krokom po prezentácii minulý týždeň je testovanie projektu EcoTwin v oblasti prístavu v Rotterdame. Na procese sa podieľa správa prístavu v Rotterdame a spoločnosť Transport en Logistiek Nederland (TLN). Program podporuje tiež ministerstvo pre infraštruktúru a životné prostredie.
 
Spoločnosť DAF ako inovatívny výrobca nákladných vozidiel neustále hľadá príležitosti k ďalšiemu posilneniu svojej pozície v oblasti znižovania spotreby paliva a tým aj emisií CO2. Projekt EcoTwin je jednou z nádejných technológií a prispieva tiež k všeobecnej efektivite prepravy, čo je jeden z hlavných cieľov spoločnosti DAF pri vývoji vozidiel.
 

Prečítajte si aj

Back to top button