Motorizmus

Volkswagen ukázal nový Caddy

Populárny model od Volkswagenu bude šetriť ako peňaženku, tak životné prostredie.

Najvýraznejší prvok karosérie sú nové predné i zadné svetlá, ktoré dostali hranatejší tvar a štýlovo ladia s karosériou. Predná maska s nárazníkom dostali taktiež zvýraznené ostrejšie línie, celý dizajn pôsobí dynamicky a čerstvo.
 
Asistent za každých okolností
Podľa Volkswagenu bude vodičovi pri každodennej jazde vypomáhať mnoho bezpečnostných a komfortných prvkov. Začnime napríklad systémom na monitorovanie priestoru pred vozidlomFront Assist s funkciou núdzového brzdenia v meste City Emergency Braking. Kým rýchlosť nepresiahne 30 km/h, vozidlo automaticky zabrzdí samo. Pokračujeme multikolíznym brzdovým systémom, ktorý po prvotnej kolízii zabrzdí vozidlo. V prípade, že vodič nemôže alebo nestihne reagovať, tak nepríde k ďalšej kolízii. Bezpečnostné prvky uzatvárajú bočné airbagy vpredu a bočné závesové airbagy na ochranu hlavy.
 
Na želanie môže byť vozidlo vybavené systémom Light Assist, ktorý podľa svetelných podmienok zapína a vypína diaľkové svetlá. Systém Driver Alert monitoruje reakcie vodiča a upozorní ho, ak príde k odchýlke v stave vodiča kvôli únave. Do doplnkovej výbavy pribudlo aj vyhrievané čelné sklo.
 
Prichádzame k novinkám na želanie. Adaptívny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) vďaka radarovému senzoru udržiava odstup od vozidiel idúcich vpredu. Veľmi výhodným sa tento systém stáva pri modeloch s prevodovkou DSG, kde dokáže úplne zastaviť vozidlo a v dopravnej zápche sleduje vozidlá pred sebou.
 
Obzvlášť užitočný pre kuriérske služby je systém Park Assist, ktorý vďaka ovládaniu riadenia zaparkuje vozidlo paralelne alebo kolmo. Objednaná môže byť aj cúvacia kamera, ktorá spolupraciuje s rádiami Colour a Media, prípadne navigačným systémom Discover Media.
 
Ako eko pod kapotou?
Motory sa tradične držia nízkej spotreby a vysokej účinnosti za každej situácie, zároveň spĺňajú aj emisné normy EU6. Škála motorov je široká – od naftových cez benzínové až k zemnému plynu. Rozoberme si ich podrobnejšie: Technická báza pre naftové motory je známy štvorvalec 2.0 TDI. Ponúkané sú v štyroch výkonových triedach od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k), najúspornejšia je skriňová dodávka Caddy TDI BlueMotion.
 
Táto je poháňaná agregátom 1.6 TDI (55kW), ktorý vďaka spotrebe nižšej ako 4 litre na 100 km predstavuje nový štandard vo svojej triede. Veľkú radosť budú mať hlavne spomínané kuriérske služby, pretože je táto verzia určená hlavne pre rozvoz tovaru v meste. Benzínové motory majú dvoch zástupcov, v obidvoch prípadoch s priamym vstrekovaním paliva a prepĺňané turbom. Základ je 1.2 TSI s výkonom 64 kW (84 kW), za ním nasleduje 1.4 TSI s výkonom 92kW (125 k). Zaujímavá je aj najnovšie ponúkaná kombinácia silnejšieho motora s automatickou prevodovkou DSG.
 
Nezabudnime však ani na plynový agregát 1.4 TGI. Nástupca populárneho Caddy EcoFuel spotrebuje iba 4,1 kg stlačeného zemného plynu na 100 kilometrov. Vďaka nižšiemu objemu a turbu produkuje vyšší výkon a o 28% nižšiu spotrebu.
 
Čo dodať?
Nový Volkswagen Caddy je oproti svojmu predchodcovi lacnejší a ponúka minimálne rovnakú výbavu. Týmto určite nadviaže na úspech tretej generácie, ktorej sa doteraz predalo až 1.5 milióna kusov. Na Slovensku ešte stále čakáme na ceny, v Nemecku boli už zverejnené. Začínajú pri 14 785 Eur bez DPH pri mestskej dodávke a 15 330 Eur bez DPH za univerzálny rodinný van. Predajcovia začnú prijímať prvé objednávky v marci.
 
 
 
 

Prečítajte si aj

Back to top button