Motorizmus

Skupina Volvo predstavuje zmeny v európskej servisnej sieti pre nákladné vozidlá

Koncom minulého roka začala Skupina Volvo transformáciu predajných a servisných sietí spoločností Volvo Trucks a Renault Trucks v Európe, s cieľom zlepšiť kvalitu služieb a hustotu siete pre zákazníkov v každej krajine.

Predchádzajúca štruktúra servisnej siete v Európe pozostávala z dvoch samostatných sietí pre Volvo Trucks a Renault Trucks. V krajinách, kde majú obe siete dlhodobo stabilnú pozíciu na trhu bude toto usporiadanie zachované. Na ostatných trhoch, kde zastúpenie jednej značky prípadne oboch nemá také stabilné postavenie, Skupina Volvo vidí priestor na zlepšenie v integrácii týchto sietí. Zákazníci tak budú mať k dispozícii ešte silnejšiu servisnú sieť a širšiu ponuku na jednom predajnom mieste.
„Servisná sieť je mimoriadne dôležitá pre zabezpečenie a poskytovanie najmodernejších služieb našim zákazníkom,“ hovorí Tom Jörning, Managing Director, Volvo Group Trucks pre Strednú a Východnú Európu. „Máme ambiciózne plány pokiaľ ide o ďalší úspešný rozvoj oboch týchto značiek a sme radi, že môžeme pracovať spolu a sme tak schopní ponúkať širšiu paletu produktov a značiek, “ dodáva.
Na vybraných trhoch Strednej a Východnej Európy* budú prevádzky Volvo Trucks a Renault Trucks spojené do jednej integrovanej servisnej siete. V dôsledku toho boli aj centrály spoločností Volvo Trucks a Renault Trucks spojené do jednej organizácie, v rámci ktorej však budú pôsobiť samostatné špecializované obchodné tímy pre každú značku.

*Trh Strednej a Východnej Európy
 je súčasťou obchodnej a marketingovej divízie skupiny Volvo Group Trucks Sales & Marketing EMEA (Európa, Blízky Východ a Afrika). Od 1.januára 2013 pozostáva trh Strednej a Východnej Európy z nasledovných 18 krajín: Albánsko, Bulharsko, Bosna a Hercegovina, Česká republika, Chorvátsko, Estónsko, Maďarsko, Kosovo, Lotyšsko, Litva, Macedónsko, Moldavsko, Čierna Hora, Poľsko, Rumunsko, Srbsko, Slovensko a Slovinsko.

Novinky aj na Slovensku
V súčasnosti prevádzkuje spoločnosť Volvo Truck Slovak na Slovensku vlastnú servisnú sieť, pričom servisné centrá sa nachádzajú v 6 mestách – Senec, Topoľčany, Žilina, Zvolen, Nové Zámky a Prešov. Renault Trucks zákazníkom zatiaľ ponúka 7 autorizovaných servisných stredísk- v Bratislave, Trnave-Vlčkovciach,  Žiline, Prešove, Košiciach, Zvolene a Liptovskom Mikuláši. Spoločnosť Volvo Truck Slovak od 1. januára 2013 na Slovensku reprezentuje obe značky.
V priebehu roka 2013 začlení Volvo Truck Slovak, s.r.o., všetky služby a produkty spojené s popredajnými službami Renault Trucks do svojho portfólia. Pôjde napríklad o servis vozidiel, predaj náhradných dielov, servisné zmluvy, asistenčné služby, monitorovací systém, atď., čo   klientom Renault Trucks umožní  využívať služby vo vlastných servisných strediskách Volvo Truck Slovak po celom Slovensku. Jednotlivé pobočky privátnej autorizovanej servisnej siete  Renault Trucks ukončia svoju činnosť autorizovaného servisného strediska Renault Trucks najneskôr do 31.12.2014. V spoločnosti Volvo Truck Slovak budú pôsobiť 2 samostatné predajné tímy – jeden pre značku Volvo Trucks a druhý pre Renault Trucks. 

Základné informácie
Skupina Volvo sa výrazne rozrástla od konca 90-tych rokov, kedy sa začala orientovať na komerčné vozidlá a dnes je Skupina Volvo jedným z najväčších svetových hráčov v oblasti ťažkých nákladných vozidiel, stavbárskych zariadení, autobusov a ťažkých dieselových motorov. Uplynulých desať rokov bolo v znamení veľkých akvizícií a úsilia o integráciu týchto nadobudnutých spoločností. Súčasná reorganizácia je ďalším prirodzeným krokom k ešte lepšiemu využitiu potenciálu značiek Skupiny Volvo a výhod, ktoré plynú zo skutočnosti, že je veľkým svetovým hráčom – a to všetko s ešte dôslednejším zameraním na zákazníkov a ich potreby.
Skupina Volvo vidí veľký potenciál práve v značke Renault Trucks, ktorá hrá veľmi podstatnú úlohu v stratégii rastu celej skupiny. Za posledných päť rokov investovala Skupina Volvo viac ako 2 miliardy EUR do prevádzok Renault Trucks, a to vrátane investícií do produktového vývoja, priemyselnej základne a prevádzok.
V júni spoločnosť Renault Trucks uvedie na trh úplne nový rad produktov, čo posilní trhovú pozíciu tejto značky.

Nová obchodná štruktúra posilní zákaznícku podporu v Európe
Cieľom novej štruktúry skupiny Volvo Truck je zamerať sa na segment nákladných vozidiel. O otázke, či prevádzkovať integrované alebo samostatné servisné siete sa rozhodovalo pre každú krajinu samostatne. V niektorých krajinách sa zachovajú samostatné servisné siete. Bude však aj veľa krajín s plne integrovanou servisnou sieťou a v niektorých krajinách bude fungovať zmiešaný systém, kombinujúci samostatné a plne integrované servisné miesta.
Očakáva sa, že integrácia sietí severnej, strednej a východnej Európy prinesie zvýšenú hustotu a teda dostupnosť tejto siete – o 30-40 % pre značku Renault Trucks a o 10% pre Volvo Trucks.
„Táto zmena prinesie výrazný nárast počtu kontaktných miest pre zákazníkov, či už pre Renault Trucks alebo Volvo Trucks, a to bude pre našich zákazníkov obrovskou výhodou,“ hovorí Peter Karlsten, výkonný viceprezident Volvo Group Trucks, EMEA.
Zároveň však, bez ohľadu na nový variant distribučného modelu prijatý pre danú krajinu, obchodné oddelenia pre jednotlivé značky Volvo Trucks a Renault Trucks zostanú bez zmeny. Budú dôležité pre zachovanie silnej identity značky a zabezpečenie vzťahov so zákazníkmi jednotlivých spoločností, Volvo Trucks aj Renault Trucks.

Zmeny na trhu CEE
Nové komerčné usporiadanie v rámci Skupiny Volvo – Trucks pre Strednú a Východnú Európu vstúpilo do platnosti 1. januára 2013. Potrvá až dva roky, kým táto reštrukturalizácia servisných sietí bude zavedená v plnom rozsahu.
 

Prečítajte si aj

Back to top button