Jeho Veličenstvo kráľ Mohammed slávnostne otvoril nový závod Aliancie Renault-Nissan v Maroku

Závod v Tangier bol otvorený počas špeciálnej ceremónie, aj za účasti Carlosa Ghosna, predsedu Renaultu a Nissanu.

Maroko má významnú zemepisnú polohu medzi Atlantickým oceánom a Stredozemným morom. Tangier profituje nielen z rozsiahlej siete konkurenčných dodávateľov, ale aj z radov vysoko kvalifikovaných pracovníkov. "Renault a Nissan zdieľajú kráľovstvo vysokých ambícií Maroka pre priemyselný rozvoj," povedal Carlos Ghosn pri slávnostnej ceremónii. "Vďaka mobilizácii Renaultu a jeho partnerov, rovnako ako aj vďaka silnej podpore marockej vlády, náš závod v Tangier nastavuje nový štandard pre globálny automobilový priemysel. "

 
Nový výrobný závod v Tangier bude produkovať dva nové modely: nové rodinné auto Lodgy a malú dodávku, ktorá bude tiež k dispozícii v podobe osobného automobilu. Objem výroby v novom závode umožní rozšíriť produkciu o modely vyrábané v existujúcich závodoch v Pitesti (Rumunsko) a v Somaco (Casablanca, Maroko), ktoré v súčasnosti fungujú na maximálny výkon. To zaistí Skupine Renault schopnosť uspokojiť rastúci dopyt.  

Konkurencieschopné výrobné zariadenia
Spolu so závodom v Chennai, v Indii, bude nová továreň v Tangier významne prispievať ku globálnemu rastu oboch skupín. Hoci ho bude riadiť Renault, bude uplatňovať Alliance Production Way (Výrobná cesta Aliancie), ktorá je spojením najlepších výrobných postupov používaných Alianciou Renault-Nissan.   Zamestnanci závodu boli vyškolení s cieľom zabezpečiť najvyššie možné štandardy, pokiaľ ide o kvalitu a produkciu.

Pre poskytovanie odbornej prípravy zamestnancov závodu, a rovnako aj dodávateľov, Renault a Maroko spoločne založili IFMIA (Institut de Formation aux metier de l'Automobile - Tréningový inštitút motorových vozidiel), ktorý je financovaný výhradne Marockým štátom. Medzičasom Renault Global Training Center (GTC) vo Flins, vo Francúzsku, poskytoval školenia pre 168 ľudí, ktorí boli zapojení do projektu (školiaci, riadiaci a technický personál).  

Dopad na životné prostredie montážneho závodu znížený na bezprecedentnú úroveň
Závod v Tangieri bol od začiatku konštruovaný tak, aby zodpovedal normám politiky životného prostredia Skupiny Renault. Vybavenie závodu je výsledkom unikátneho partnerstva medzi Marockým kráľovstvom, Renaultom a Veolia Environment. Emisie CO2 boli znížené o 98% v porovnaní s rovnakým závodom s výrobnou kapacitou 400 000 vozidiel za rok, čo predstavuje ročnú úsporu 135 000 ton CO2.

Závod nechce znečisťovať životné prostredie priemyselnými odpadovými vodami, a tak znížil celkové množstvo vody nutné pre výrobu o 70%. Tento výsledok bol dosiahnutý nielen vďaka novým výrobným procesom, ale aj vďaka obnoviteľným zdrojom energie a optimalizovanému riadeniu recyklácie vôd. Táto snaha bola nedávno uznaná Európskou úniou, ktorá ocenila Renault ocenením „Trvalo udržateľná energia v Európe v roku 2011“.  

Renault v Maroku Renault dodáva na trh v Maroku vozidlá od roku 1928 a dnes je v krajine vedúcou automobilkou. V roku 2011 dosiahla Skupina Renault podiel na trhu 37% s dvoma značkami, a to s Daciou (vedúce postavenie na trhu) a Renaultom (ktorý je na trhu číslo dva). Skupina taktiež vlastní najväčšiu automobilovú predajnú sieť v Maroku, konkrétne 64 predajných miest. Renault má taktiež závod v Casablance (Somaco, 80 percent dcérskej spoločnosti vlastní Renault), ktorý vyrába Kangoo (osobné automobily a dodávky), Logan a Sandero.   

Aliancia Renault-Nissan
Aliancia Renault-Nissan je strategickým partnerstvom medzi Renaultom sídliacim v Paríži a Nissanom sídliacim v Jokohame v Japonsku. Spoločnosti, ktoré sú strategickými partnermi od roku 1999, predali 8,03 miliónov vozidiel v roku 2011, vrátane ruského partnera AvtoVAZ. Od svojho založenia pred 12 rokmi sa Aliancia Renault-Nissan významne rozšírila, a to najmä na rozvíjajúcich sa trhoch

 

transport.sk, TS Renault

Podobné články