Železničná doprava

Modernizácia železnice pri Považskej Bystrici sa predraží o vyše 430.000 eur

Modernizácia 16-kilometrového úseku železnice medzi Púchovom a Považskou Teplou na traťovú rýchlosť 160 kilometrov za hodinu sa predraží o vyše 430.000 eur. Dôvodom sú náklady na odstránenie starej skrytej skládky odpadu pri východnom portáli tunela Milochov.

Podľa hovorkyne Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) Martiny Pavlikovej modernizácia železničnej infraštruktúry postupuje v súlade s harmonogramom stavebných prác s termínom jej ukončenia v januári 2020.
      
Modernizácia úseku železnice Púchov – Považská Teplá je najnáročnejšou železničnou stavbou na Slovensku. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov) a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov. Vybudovaných bude aj šesť nových cestných mostov a nadjazdov, štyri podchody pre chodcov, 11 priepustov a zrušia štyri priecestia. Všetky úrovňové križovania so železničnou traťou odstránia a nahradia mimoúrovňovými kríženiami. Celkové predpokladané náklady sú 365 miliónov eur bez DPH.
      
„Tunel Diel je vyrazený do hĺbky 660 metrov, tunel Milochov do hĺbky 46 metrov. Ukončenie mostného objektu ponad Vodné dielo Nosice vrátane odstránenia pomocných a podperných konštrukcií s definitívnymi úpravami vo vodnom toku a v okolí staveniska je stanovené najneskôr do decembra 2019,“ uviedla Pavliková.
      
Rybárov a majiteľov nehnuteľností na brehoch Vodného diela Nosice dlhodobo traumatizuje nízky stav hladiny priehrady. „Zhotoviteľ stavby naposledy požiadal správcu Nosickej priehrady o úpravu na úroveň vodnej hladiny s kótou 276,500 metrov nad morom. Bežná priemerná úroveň je požadovaná na kótu 277,000 metrov nad morom. Upozorňujeme však, že požiadavka zhotoviteľa sa neuplatňuje počas celého roka, ale len v prípadoch súvisiacich s aplikáciou niektorých stavebných postupov,“ zdôraznila hovorkyňa ŽSR.

Prečítajte si aj

Back to top button