Motorizmus

Opel poskytuje výhľad do budúcnosti značky

Kým Opel intenzívne pracuje na tom, aby sa stal vysoko efektívnou značkou v rámci Groupe PSA, ako to oznámil generálny riaditeľ Michael Lohscheller pri prezentácii strategického plánu PACE! v novembri minulého roku, súčasne sa venuje aj posilneniu a jemnému doladeniu svojho profilu.

Do konca roka štúdia, ktorá v súčasnosti vzniká v dizajnovom štúdiu, ukáže ďalšie smerovanie značky Opel.

„Plán PACE! je kompasom k trvale udržateľnej a úspešnej budúcnosti pre Opel,“ povedal Michael Lohscheller. „Jedným z kľúčových prvkov plánu PACE! je aj posilnenie značky. Požiadal som svoj tím, aby vybrúsil profil značky Opel a vytvoril štúdiu automobilu, ktorá ukáže, kam Opel smeruje.“

Nemecký, dostupný, vzrušujúci – tieto tri hodnoty značky obsahuje DNA každého modelu a iniciatívy Opel a rovnako bude pokračovať aj v budúcnosti. V uplynulých mesiacoch tímy Opel, zodpovedné za dizajn, marketing a konštrukciu hľadali odpovede na otázky, ako môžu byť tieto hodnoty lepšie zhmotnené v dizajne, technológii a substancii automobilov Opel, ako aj v prístupe značky k zákazníkom. Tím okolo riaditeľa dizajnu Marka Adamsa, revidoval filozofiu dizajnu Opel a rozhodol sa aplikovať niektoré dôležité zmeny v oblasti jemného doladenia pri tvorbe budúcich bestsellerov z Rüsselsheimu. Teraz bol vytvorený prvý náhľad na to, čo prinesie budúcnosť a ako by mohli vyzerať modely Opel v polovici budúcej dekády. Zatiaľ ešte nebol úplne odhalený, no už ukazuje dôležité detaily.

Jedným z prvkov, ktorý mal vytvoriť dizajnový tím, bolo nájsť spôsob ako sa bude dať moderná, nová ‘nemeckosť vyjadriť v budúcich produktov a tým vybrúsiť profil značky. „Nová nemeckosť znamená, že sa nedefinujeme iba na základe tradičných nemeckých hodnôt. Samozrejme, konštruktérska kompetencia, technické inovácie a vysoká kvalita zostávajú pre nás dôležité. No moderné Nemecko je viac ako iba to. Sme otvorení voči svetu, osvietení a pozorní voči ľuďom – v Nemecku sa tento postoj nazýva ‘menschlich’ – ľudský. Naši zákazníci, bez ohľadu na to, kde žijú alebo odkiaľ pochádzajú, sú našim meradlom a kompasom pre všetko, čo robíme,“ vysvetľuje Mark Adams.

Dva základné piliere budúcej filozofie dizajnu Opel sú priamo odvodené od tohto vyjadrenia novej nemeckosti: ‘výrazný’ a ‘čistý’. „Dizajn Opel je emocionálny, modelovaný a sebavedomý, vytvárame vzrušujúci dizajn, ktorý vystupuje z masy. Sumarizujeme to pojmom výrazný. A druhým kľúčovým aspektom nemeckého dizajnu je jeho čistota, intuitívnosť a koncentrácia. To vyjadruje pojem čistý,“ vysvetľuje Mark Adams. Predchádzajúce ikony dizajnu Opel jednoznačne korešpondovali s týmito kvalitami. Jedným z najfascinujúcejších príkladov týchto princípov ‘výrazný’ a ‘čistý’ je štúdia Opel CD, ktorá vzbudila veľký rozruch a medzinárodnú pozornosť pri svojej svetovej premiéra na frankfurtskom autosalóne v roku 1969.

Tieto kľúčové prvky sú jasne viditeľné aj na nedávnom výtvore dizajnového centra Opel v Rüsselsheime – vysoko oceňovanej štúdii GT Concept. „Výrazné proporcie, jednoduché, no modelované povrchy, výrazná grafika a zriedkavé ale extrémne dobre vypracované detaily – štúdia roku 2018, ktorú pripravujeme, pokračuje vo vývoji princípov, nastolených štúdiou GT Concept. Bude tam jasná kontinuita a konzistentnosť spôsobu, akým vyjadrujeme hodnoty Opel. No urobili sme niekoľko krokov vpred a teraz nastavujeme štruktúru budúcej tváre Opel. Bude artikulovaná okolo toho, čomu hovoríme Opel Compass,” vysvetľuje Mark Adams.

Opel Compass organizuje dizajnové prvky budúcej tváre Opel okolo dvoch výrazných osí, ktoré pretínajú logo značky – a ktoré sa tým stáva ústredným bodom viac ako kedykoľvek predtým. Centrálna hrana na kapote v pozdĺžnej osi karosérie reprezentuje vertikálnu os, ktorá bude výraznejšie vymodelovaná. Horizontálnu os symbolizujú typické denné svetlá so svetelnou grafikou v profile krídel, ktorá bude zachovaná a ešte ďalej vizuálne umocnená pri všetkých budúcich modeloch Opel. Nová štúdia, ktorá bude predstavená pred koncom tohto roka, bude prvým vozidlom ukazujúcim novú tvár Opel, navrhnutú v zmysle princípov Opel Compass.

 

Prečítajte si aj

Back to top button