Rodinný priateľ: Renault Scénic

Mladý a dynamický na pohľad, užitočný vo vnútri. Zoznámte sa so šarmantným francúzskym rodinným priateľom: Renault Scénic.

Nedá sa nevšimnúť si ho

Ide síce o rodinné MPV, ale výzorom môže konkurovať azda komukoľvek. Okrem veľmi zaujímavých línií tiahnucich sa od typickej prednej masky á la Renault až dozadu, pridávajú body za vzhľad aj 20-palcové kolesá, ktoré Renault na toto vozidlo montuje ako štandard. Zrejme vás to hneď vedie k otázke, aký bude pri takýchto veľkých kolesách komfort jazdy. My sme s ním boli spokojní. Možno nepatrí medzi najkomfortnejšie v danej triede, miestami bol tvrdý, ale s pokojným svedomím ho môžeme označiť za lepší priemer. Na bežných cestách cítite  veľké kolesá iba minimálne, pri naozaj veľkých jamách a nerovnostiach je to už cítiť viac, ale stále o nie je žiadna katastrofa.

Drží krok s dobou

Keď sme začali s komfortom, pozrime sa aj za volant. Veľmi pohodlné kožené sedadlá si zaslúžia pochvalu, aj ich bočné vedenie, ktoré vás v nich pekne drží. Palubná doska je digitálna, obsahuje množstvo údajov, ale nepopletie vás, ani nebude pôsobiť príliš komplikovane. Zaujímavosťou je, že každý z piatich jazdných režimov (Eco, Neutral, Personal, Comfort a Sport) má svoju typickú farbu, a po jeho zvolení vám vozidlo v rovnakej farbe podsvieti aj riadiacu páku a palubnú dosku. Nechýbal head-up displej či zaujímavá funkcia odsúvania a prisúvania sa sedadla vodiča, ktorá vám značne uľahčuje nastupovanie a vystupovanie.

Ovládaniu na volante taktiež nemožno nič zásadné vytknúť. Trochu zmiešané pocity v nás vyvolala veľká dotyková obrazovka v strede. Konkrétne to, ako pôsobí jej dizajn. Aj napriek našej snahe akceptovať ho na nás stále pôsobila, ako keby tam bola „nasilu“. Čo stratila na dizajne, dohnala svojou funkčnosťou. Zobrazíte na nej všetky informácie o vozidle alebo navigáciu, jej ovládanie je intuitívne. Jednou z možností je ekologické hodnotenie vašej jazdy, kedy vám vozidlo dáva známky za rozbiehanie, dojazdy a jazdu bez paliva.

Pohľad pod kapotu

Šarmantného Francúza poháňa 1,6-litrový radový štvorvalcový motor Energy dCi s výkonom 160 k (118 kW) a maximálnym krútiacim momentom 360 Nm. Má perfektnú akceleráciu, zvlášť na rodinné MPV. Výborne pracuje aj 6-stupňová automatická dvojspojková prevodovka, a oceňujeme aj riadenie. Šoférovať Scénic v tejto verzií je príjemný zážitok. Naša kombinovaná spotreba sa na konci testu ocitla na hodnote 6,2 l/100 km, čo je na rodinné MPV solídne číslo.

Ak uvážime, že ide o rodinné auto, zaobídete sa aj so slabším motorom 110 k, prípadne môžete zvoliť benzínovú variantu, možností je viac. Čo by sa Scénicu dalo vytknúť je miesto vzadu. Od rodinného MPV by ste aj na zadných sedadlách očakávali viac priestoru. Praktickým „rodinným“ riešením sú výklopné plastové stolíky.

Vo vozidle nájdete aj množstvo asistenčných systémov, no tie sa odrazia aj na cene. Tá sa pri nami testovanej verzií vozidla vyšplhala na 31 800 eur, čo už je dosť. Ak si ale odpustíte bohatú príplatkovú výbavu, cena Scénica začína tesne pod sumou 17 tisíc eur, cena verzie Bose začína na 28 tisíc eur.

 Vozidlo

Renault Scénic

Zdvihový objem valcov

1 598 cm3

Max. výkon motora

160 k (118 kW) pri 4 000 min-1

Max. krútiaci moment

360 Nm pri 1 750 min-1

Prevodovka

6-stupňová automatická

Priemerná spotreba v teste

l/100 km

Objem batožinového priestoru

506/1 554 l

Rozmery (d/š/v)

4 407/1 866/1 645 mm

Rázvor

2 734 mm

Celková hmotnosť

2 133 kg

Cena testovaného vozidla

31 800 eur

 

Galéria k článku (5 fotografií)

transport.sk

Podobné články