Shell a Daimler dosiahli u ťahačov rekordne nízku spotrebu

Shell sa ako exkluzívny dodávateľ palív a mazív spoločnosti Daimler zúčastnil cestného testu ťahačov Actros Euro V a Actros Euro VI známom ako "Record Run 2011".

Na skúšobnej trati dlhej 10 000 km Daimler preveroval spotrebu paliva u najnovšej generácie svojich ťahačov. Za bežnej každodennej prevádzky dosiahol Actros Euro V s novým palivom Shell FuelSave Diesel úspory 7,6 % a Actros Euro VI 4,5 %
v porovnaní s Actros MP3, čo predstavuje spotrebu paliva iba 25,1 l/100 km pre nový Actros Euro V a 25,9 l/100 km pre Actros Euro VI.

Shell, ako exkluzívny partner, dodal svoje palivá a mazivá pre 10 000 km dlhý test “Record Run 2011“ spotreby paliva najnovšej generácie ťahačov Daimler. Mercedes-Benz Actros Euro V a Actros Euro VI demonštrovali svoju nižšiu spotrebu v porovnaní so súčasným Actros MP3 Euro V, ktorý v roku 2008 stanovil svetový rekord v spotrebe paliva v kategórii štyridsaťtonových ťahačov. Všetky tri ťahače boli poháňané palivom Shell FuelSave Diesel a používali motorový olej Shell Rimula R6 LME.



Na často využívanej trase z Rotterdamu (Holandsko) do Štetína (Poľsko) a späť za bežnej každodennej prevádzky dosiahol Actros Euro V úsporu paliva 7,6 % a Actros Euro VI 4,5 %
v porovnaní s Actros MP3. V absolútnych číslach to predstavuje spotrebu paliva 25,1 l/100 km pre nový Actros Euro V a 25,9 l/100 km pre Actros Euro VI (Actros MP3: 27,1 l/100 km). Na test dohliadala spoločnosť DEKRA, nemecká inšpekčná asociácia motorových vozidiel.

„Tento fantastický výsledok len zdôrazňuje, ako prínosným sa stalo naše partnerstvo so spoločnosťou Daimler v zmysle dosiahnutia prvotriednej efektivity využitia paliva u vozidiel nákladnej dopravy,“ uviedol Colin Abraham, viceprezident Shellu pre mazivá a marketing komerčných palív. „Naša spolupráca so značkou Daimler nám dovoľuje popri najmodernejších technológiách motorov spoločne vyvíjať špičkové mazivá, ktorá maximalizujú efektivitu využitia paliva v nákladných automobiloch budúcej generácie. To je úplne v súlade s iniciatívou Shellu, v rámci tzv. Smarter Mobility (chytrejšia mobilita).

Doprava produkuje takmer štvrtinu z celosvetových emisií CO2, preto je nevyhnutné pokračovať spoločne v hľadaní dlhodobo energeticky efektívnych riešení dopravy,“ dodal. Iniciatíva spoločnosti Shell Smarter “Mobility“ si kladie za cieľ kombinovať vývoj špičkových produktov pre dopravu spoločne s ich efektívnejším používaním a zavádzaním vyspelejšej infraštruktúry, v ktorej sú využívané. Palivá a mazivá Shell znižujúce spotrebu sú dostupné vo viac ako 21 krajinách sveta.
Vzhľadom k očakávanému výraznému nárastu počtu vozidiel na cestách počas nadchádzajúcej dekády je táto iniciatíva zameraná na zákazníkov s cieľom vytvoriť prostredie, aby mohli “spotrebovávať menej paliva a vypúšťať menej emisií.“ Chce tiež inšpirovať vlády, podnikateľov a zákazníkov k hľadaniu spoločných riešení pre budúcnosť dopravy.

Palivo Shell FuelSave Diesel dokáže u nákladných vozidiel pri dlhodobom používaní ušetriť až 3% paliva. Obsahuje technológiu SEI (Shell Efficiency Improver) pre úsporu paliva, ktorá umožňuje efektívnejšie vznietenie a spaľovanie paliva oproti bežnej nafte, čo vedie k účinnejšiemu spaľovaniu v motore. Palivo Shell FuelSave Diesel má nízku penivosť pri tankovaní a pomáha chrániť pred vznikom usadenín. Tým následne dlhodobo zvyšuje efektivitu motora. Shell Rimula R6 LME je plne syntetický motorový olej vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Daimler. Využíva unikátnu technológiu, vďaka ktorým sa dokáže chemicky a fyzikálne prispôsobiť počas používania meniacim sa požiadavkám vysoko zaťažovaných motorov. Poskytuje správnu úroveň ochrany motora a prispieva k efektívnej prevádzke tým, že pomáha znižovať spotrebu paliva a emisie vo výfukových plynoch.

„Record Run 2011 s našimi novými ťahačmi Actros Euro V a Actros Euro VI nastavil nové štandardy v spotrebe paliva pre cestnú dopravu," povedal Dr. Moeller, šéf testovania vozidiel Daimleru. „Rozhodujúcim faktorom úspechu testovacích jázd bola logistika tankovania, ktorá nám dovolila udržať sa v našom dennom pláne. Shell zaistil ideálne podmienky na rýchle a efektívne tankovanie v mieste štartu a cieľa modernou cisternou. Chceli by sme Shellu poďakovať za jeho profesionálnu podporu a vynikajúcu flexibilitu počas príprav a realizácie testu,“ dodal.
 

redakcia Transport.sk, TS Shell

Podobné články