Cestná doprava

Mesto určí, ktoré cesty opraví za miliónovú dotáciu od kraja

Nakoľko krajskí poslanci už peniaze zmenou rozpočtu vyčlenili, mesto môže s opravou ciest a výtlkov začať okamžite.

Peniaze v hodnote jeden milión eur na opravu a údržbu ciest v hlavnom meste sú zastupiteľstvom Bratislavského kraja už mesiac schválené, mesto určí, ktoré komunikácie bude opravovať. Kraj oslovil aj mestské časti, aby vytypovali tie najkritickejšie úseky a zároveň vyzval mesto, aby pri oprave ciest zohľadnilo aj požiadavky mestských častí.
 
„Keďže ide o veľký obnos peňazí, treba ešte splniť náležitosti potrebné v zmysle VZN, to už je však formalita. Dôležité je, že peniaze vyčlenené sú a mesto môže cesty opravovať,“ povedal podpredseda BSK Ivo Nesrovnal.
 
Dotačná komisia BSK schválila 18. apríla dotáciu v hodnote jeden milión eur na opravu a údržbu ciest II. a III.  triedy v hlavnom meste so spresneniami a doplneniami, ktoré musí magistrát urobiť v žiadosti o dotáciu. 19. apríla odsúhlasili sumu krajskí poslanci, pričom prostriedky presunuli z bežných výdavkov určených na investičné činnosti.
 
Župa opravuje výtlky na svojich cestách priebežne počas celého roka. V tomto roku vyspravila 9 121,5 metrov štvorcových a použila takmer 460 ton obaľovacej zmesi. „Župa sa snaží robiť všetko pre to, aby cesty, ktoré máme v správe, boli v dobrom stave. Napriek tomu, že v tomto roku sme dvojnásobne prekročili minuloročný rozpočet, sme pripravení opraviť všetko, čo bude treba,“ povedal predseda BSK Pavol Frešo.
 
Na bežnú údržbu je v tomto roku vyčlenených 7,8 mil. €, na opravu ciest 4 mil. €. Najnákladnejšou investíciou bude rekonštrukcia cesty cez horský prechod na Pezinskej babe, ktorá je v havarijnom stave. Predpokladané náklady sú 2,5 milióna eur. Na Babe je porušená stabilita, vytvárajú sa pozdĺžne trhliny a zosúvajú sa časti vozovky. Ak by sa nepristúpilo k rekonštrukcii, hrozil by úplný zosuv časti telesa. „V súčasnosti čakáme na posledné vyjadrenia úradov, predpokladáme, že v júni začneme s rekonštrukciou,“ povedal župan Pavol Frešo.

Teleso bude treba sčasti rozobrať, vybudovať kotvenie násypu, urobiť odvodňovacie vrty a oporné múry. Sanačné práce na všetky tri havarijné lokality sa budú robiť naraz v rámci jednej stavby, treba počítať aj s lokálnymi odstávkami dopravy. BSK má vo vlastníctve 511,68 km ciest (178,94 km ciest II. triedy a 332,74 km ciest III. triedy) a 130 mostov, z toho jedenásť je nad diaľnicami. 
 

Prečítajte si aj

Back to top button