Motorizmus

CUPRA TCR na Slovakiaringu

Pretekársky okruh SLOVAKIA RING pri Orechovej Potôni nedávno avizoval návrat cestovných špeciálov, ktoré sa predstavia spolu s Majstrovstvami Európy ťahačov FIA ETRC 14. a 15. júla 2018.

Svetový pohár cestovných automobilov – FIA WTCR k nám prichádza po ročnej odmlke, ako Race of Slovakia.

Prichádza k nám tak pokračovateľ Majstrovstiev sveta cestovných automobilov FIA WTCC, ktoré boli divácky najobľúbenejšou stálicou v rokoch 2012-2016. V spojení s FIA ETRC (European Truck Racing Championship) pôjde o jedno z najvýznamnejších športových podujatí v roku 2018 na Slovensku. Víkednových závodov sa zúčastní aj nová európska automobilová značka pod krídlami VW Group – CUPRA s jej závodným špeciálom CUPRA TCR a jej piloti Pepe Oriola a Jordi Gené.

CUPRA TCR

CUPRA TCR je prvým pretekárskym špeciálom značky a v sezóne 2018 štartuje v seriáli pretekov cestovných automobilov na okruhoch TCR. Na prednej a zadnej časti má nová CUPRA TCR logo CUPRA v oficiálnej charakteristickej medenej farbe, nárazníky, volant, kapota a škrupinové sedadlo líšia od normálneho modelu CUPRA. Softvér riadiacej jednotky prepĺňaného motora bol adaptovaný v súlade s technickými predpismi TCR pre sezónu 2018.

CUPRA Ateca – prvý model značky

Výkonná ikona: CUPRA Ateca je SUV, ktoré ohlasuje začiatok novej éry a perfektne sa hodí pre zavedenie novej značky. Je to jedinečný model vo svojom segmente, ktorý bol doteraz vyhradený značkám premium.

Meno CUPRA od nepamäti predstavuje pôsobivú harmóniu pôžitku z jazdy a spôsobilosti na každodenné používanie. Máloktorá iná značka môže poskytnúť precíznosť a športovosť modelu CUPRA a súčasne ponúknuť vozidlo, ktoré sa hodí na vozenie detí do školy, rodinné nákupy alebo cestovanie s množstvom batožiny – a to všetko pri najvyššom komforte jazdy. Nová CUPRA Ateca kombinuje elegantný a dynamický dizajn s priestrannou kabínou a veľkým batožinovým priestorom.

 Keď dve kolesá vystriedajú štyri (VIDEO)

„CUPRA Ateca predstavuje neprekonateľnú všestrannosť. Je jedinečným modelom vo svojom segmente: s výkonom 221 kW (300 k), pohonom všetkých kolies 4Drive a 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou je najlepším príkladom perfektnej harmónie športového charakteru, pôžitku z jazdy a každodennej využiteľnosti,“ povedal Dr. Matthias Rabe, člen predstavenstva SEAT, S.A. pre výskum a vývoj.

Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo – zvykneme ich vidieť pretekať na motocykloch a rezať zákruty s kolenom otierajúcim asfalt. Či na dvoch alebo štyroch kolesách, jazdci Ducati Corse v MotoGP a ambasádori značky CUPRA Andrea Dovizioso a Jorge Lorenzo sú motoristickí nadšenci a neváhali na deň zmeniť vozidlá. Úlohou bolo naučiť sa jazdiť s okruhovým špeciálom CUPRA TCR. Rolu ich inštruktorov prevzali Pepe Oriola, pilot tímu CUPRA a ambasádor značky Jordi Gené.

– Od riadidiel za volant: „Usilujete sa o rovnakú vec, bez ohľadu na to, či jazdíte v aute alebo na motocykli – keď ste na trati, chcete byť najrýchlejší. Rozdiel je, že auto vám dáva bezpečnejší pocit, poskytuje vám väčšiu stabilitu,“ povedal Andrea Dovizioso keď prichádzal k okruhovému špeciálu CUPRA TCR na okruhu Castellolí. Jorge Lorenzo dodal: „Keď ako motocyklisti presedláme na štyri kolesá, nebude nám trvať dlho, kým chytíme tempo a naberieme rýchlosť.“ S rovnakým nadšením si obaja nasadili prilby a naštartovali motor aby vyskúšali jeho reakciu – za iba 5,2 sekundy CUPRA TCR dosiahne 100 km/h

– Zákruty, ktoré overia temperament: Obidvaja motocyklisti súhlasia, že hoci nenakláňajú telo k asfaltu, cítia rovnaký adrenalínový nával. „CUPRA TCR je extrémne výkonná, páči sa mi ako jazdí,“ hovorí Andrea keď skúša výkon 257 kW (350 k) motora 2.0 TSI na trati. „Auto je veľmi agilné a vhodné na agresívne zatáčanie,“ zdôrazňuje. „V zákrutách sa správa naozaj veľmi dobre, môžete cítiť, ako reaguje na riadenie. A  stabilne drží smer pri intenzívnom brzdení,“ hovorí trojnásobný majster sveta MotoGP.

 – Vždy až na limit: Obidvaja jazdci Ducati oceňujú benefity automatickej prevodovky DSG. „Je to fantastické pretože vám to umožňuje posúvať sa až na limit trate a ísť rýchlejšie,“ hovorí Dovizioso. Aj Lorenzo potvrdil, že preferuje DSG pred manuálnou prevodovkou: „Je to oveľa pohodlnejšie a neriskujete, že zaradíte nesprávnu rýchlosť.“

 – Zmena rutiny: „Je to fantastické auto,“ hovorí Lorenzo po absolvovaní svojho kola na okruhu a vystúpení z CUPRA TCR. „Jazdím na motocykli od mojich 3 rokov, čo je celá večnosť! Pre mňa bolo vyskúšať si auto ako toto niečím úplne novým a veľmi zábavným,“ hovorí o svojom zážitku.

 – Budúci piloti okruhových áut?: Andrea Dovizioso zatiahol do boxov a zložil si prilbu so širokým úsmevom. „Milujem rýchlosť a automobilové preteky, mám z toho dobrý pocit. Možno, že keď skončím svoju motocyklovú kariéru, mohol by som jedného dňa presedlať na autá,“ hovorí jazdec Ducati s úsmevom.

 CUPRA je mimoriadna značka pre mimoriadnych ľudí, ktorá bude nadchýnať zákazníkov, preferujúcich rovnaké hodnoty: jedinečnosť, eleganciu a výkon. Milovníci automobilov môžu teraz dať svoju dôveru značke, ktorá splní ich očakávania. Okrem zavádzania nových modelov bude CUPRA pokračovať aj v tradícii automobilového športu účasťou v seriáli TCR. Svet CUPRA vyžaruje energiu a zákazníci ho budú môcť zažiť v sieti vyše 260 špeciálne vybraných predajcov v celej Európe, kde si bude získavať nových fanúšikov.

Prečítajte si aj

Back to top button